تجلیل و تقدیر جهادگران دانشگاهی  آذربایجان غربی از مقام مادر شهید دانشجو ؛شهید صادق احمدوند مقدم

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۲ کد : ۷۰۹۴۱ فرهنگی
با حضور رییس جهاد دانشگاهی و جمعی از اعضای سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی شعبه آذربایجان غربی از مقام شامخ شهید سرافراز  دفاع مقدس ؛دانشجوی شهید صادق احمدوند مقدم تجلیل شد.  
تجلیل و تقدیر جهادگران دانشگاهی  آذربایجان غربی از مقام مادر شهید دانشجو ؛شهید صادق احمدوند مقدم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی رییس و معاون فرهنگی و جمعی از اعضای سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی با حضور در منزل شهید دانشجو صادق احمدوند مقدم  ضمن احوالپرسی  از مادر و برادر شهید، برایشان آرزوی سلامتی و بهروزی کردند.

رییس جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی  دراین دیدار ، شهدا را ذخیره واقعی  و تمام نشدنی  انقلاب و چراغ راه جوانان برشمرد و گفت : آنان که بهترین و بالاترین سرمایه خود را در طبق اخلاص نهاده و تقدیم  نظام و انقلاب و پاسداشت ارزشهای این انقلاب کرده اند مانند چراغ راهنمایی هستند که راه و مسیر درست را به ما نشان می دهند.

دکتررضا حسین زاده تکریم مادران شهدا  را تکریم ایستادگی ،تکریم شهامت و تکریم صبوری معنا کرد و گفت :نسل جوان ما نسبت به بسیاری از این از خود گذشتگی ها  و جانفشانی ها کم اطلاع است و یکی از ابعادی که باید در جهادتبیین مد نظر قرار گرفته و بروی آن تمرکز شود بیان همین رشادت ها و جانفشانی هاست .

وی ادامه داد:مادران و پدران شهدا سرمایه های بزرگ ملت هستند که با تقدیم جگرگوشه هایشان حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و ما قدر دان اینهمه از خودگذشتگی و صبر و استقامت شان هستیم .

دکتر حسین زاده با بیان اینکه آنچه در دیدار با خانواده های شهدا دیده ایم یک الگوی تمام و کمال از صبر و استقامت و پایداری بر اهداف والای انقلاب اسلامی است ادامه داد :با این روحیه انقلابی و خودباوری انقلاب اسلامی تنومند و استوار گام های موفقیت بزرگتری را برخواهد داشت و به سمت قله های ترقی و پیشرفت شتابان ترحرکت خواهد کرد .

رییس جهاد انشگاهی آذربایجان غربی در پایان تکریم و بزرگداشت و تجلیل از مادران شهدا  را وظیفه شرعی و دینی و ملی هر ایرانی وطن پرست دانست و گفت :تجلیل  و دلجویی از خانواده عزیز شهدا محدود به زمان و مکان خاصی نیست و ما همیشه و همواره خود را مدیون  شهدا و خانواده شهدا دانسته و تکریمشان را وظیفه خود می دانیم.

حاجیه خانم آمنه پیری  مادر شهید بزرگوار شهید صادق احمدوند مقدم  در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از حاضران در این جلسه به بیان خاطراتی از آن شهید بزرگوار پرداخت.

گفتنی است شهید صادق احمدوند اقدم در سال 1345 در شهرستان خوی چشم به جهان گشود و چند سال بعد به همراه خانواده اش به ارومیه مهاجرت نمود.  شهید دانشجوی دوره کارشناسی دانشگاه امام حسین  بود و  به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. نوزدهم دی 1365، در شلمچه به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و پس از تفحص، در باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.

شهید صادق احمدوند مقدم در بخشی از وصیت نامه خود  که بیست روز قبل از شهادت نوشته ،آورده است :

«خدایا با چه وضعی شروع به نوشتن وصیت‌نامه می‌کنم که سرتاپا گناه و معصیت و آلوده به عوامل دنیوی هستم و خود را کاملاً آماده پذیرایی خداوند نمی‌دانم و قادر به مقابله با عوامل، پرس‌وجوهای الهی نبوده و نیستم و گرچه از خداوند ناامید نبوده و به او وابسته هستم و این بنده عاصی خواستم چند مطلبی را به عرض برسانم و امیدوارم که به حق پنج‌تن آل عبا (محمد و علی و حسن و فاطمه و حسین (ع) مورد عفو الهی قرار گیرم.

از این امت بیدار و حاضر خواستارم که امام را تنها نگذارند و در همه حال به فکر انقلاب و جبهه باشند و تا خون در رگ دارند، این انقلاب را که وعده پیروزی آن داده شده را یاری کنند تا پرچم پرافتخار ا اکبر بر بلندترین نقطه جهان برافراشته گردد و همیشه آن ارزش انقلاب را حفظ کنند و هیچ‌وقت از یاد شهدا غافل نباشند و در همه اعمال خود، خدا را در یاد داشته باشند و هیچ‌وقت از این خون شهدا برای رسیدن به آمال دنیوی استفاده نکنند و همیشه پشتیبان ولایت‌فقیه باشند."


نظر شما :