رییس جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی:

دکتر سعید کاظمی آشتیانی  نمونه کامل جوان انقلابی ،جهادی و سالک فی سبیل الله بود

۲۹ آذر ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۹ کد : ۶۶۴۸۴ عمومی
دکتر سعید کاظمی آشتیانی  نمونه کامل جوان انقلابی ،جهادی و سالک فی سبیل الله بود.
دکتر سعید کاظمی آشتیانی  نمونه کامل جوان انقلابی ،جهادی و سالک فی سبیل الله بود

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی دکتر رضا حسین زاده ،رییس جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی با بیان مطلب فوق افزود : اینکه جوانی مخلص و انقلابی  با اعتقاد راسخ به کار علمی و جهادی چنین تحولی در گشایش مرزهای دانش صورت داده ،از معجزات به حق تلفیق جوانی و اخلاص است.

وی با بیان اینکه  دکترکاظمی آشتیانی معنی و مفهوم "ما می توانیم" را در عمل معنا کرد ادامه داد:  چراغی که دکتر آشتیانی برای انجام پژوهش های بنیادین و گسترش و توسعه مرزهای علمی افروخته است همچنان روشن است و این پرچم در دست جهادگران دانشگاهی و توسط فرزندان و برادران و خواهران ایشان همچنان به پیش رفته و قله های توانایی یکی پس از دیگری فتح خواهد شد .

دکتر حسین زاده ادامه داد : نسل پیشروی جهاد دانشگاهی وظیفه دارد تا نسبت به شناسایی و معرفی ابعاد شخصیتی دانشمندان بزرگ ،متواضع و انقلابی همچون شهید آشتیانی اقدامات موثرتر و مفیدتری انجام دهد تا جوانان و نسل های بعدی در انتخاب مسیر و ادامه راه دچار خطا و اشتباه کمتری شوند .

وی با بیان اینکه تعابیر رهبر فرزانه انقلاب در مورد دکتر آشتیانی  بسیار جذاب ،روشنگرانه و ناب  است ادامه داد : وقتی رهبر انقلاب دکتر آشتیانی را کانون امید و ابتکار و نوآوری می دانند جنس صحبت های ایشان از عمق علاقه و توجه شان به دانشمندان مخلص و انقلابی و تلاشهای مخلصانه و نشانه توجه و قدرشناسی ایشان از همه دانشمندان و پژوهشگران با این ویژگی است .

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه دکتر کاظمی آشتیانی به هیچ وجه از بین ما نرفته است ادامه داد به مدد روحیه منحصر بفرد و تلاشهای جهادی و در عین حال ساختارشکنانه ایشان که قایل به حد و مرزهای طراحی شده و پیله های تنیده شده نبود عملا ایشان ،راه و مرامشان ،روحیه انقلابی و کاوشگری شان تکثیر شده و جهاد دانشگاهی امروز به برکت وجود دکتر آشتیانی دهها و صدها دانشمند اینچنینی تربیت کرده و به جامعه عرضه نموده و خواهد کرد.

وی تعبیر تبدیل گلخانه به گلستان را مناسب ترین و بهترین تعبیر برای این  واقعه زیبا برشمرد و گفت : امروز جهاد گران دانشگاهی قدردان وجود مبارک دانشمندانی چون دکتر آشتیانی  هستند و تمام تلاش خود را برای زنده ماندن مسیر و راه و مسلک ایشان بکار بسته اند .

دکتر حسین زاده در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات و زحمات این دانشمند بزرگ علوم زیستی و سلول های بنیادین اشاره کرد وگفت :دستیابی به کشفیات بزرگ و محیر العقول در زمینه درمان نازایی و سلول های بنیادی و قرار دادن نام ایران در زمره کشورهای معدود دارای تکنولوژی شبیه سازی عملا کارایی واثرگذاری جوانان مومن و انقلابی و نهادهای موثر و مفیدی مانند جهاد دانشگاهی را بیش از پیش مشخص و معین می کند .

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی  ادامه داد : با همین روحیه است که امروزه در دامان  جهاد دانشگاهی فرزندان برومندی پرورش یافته اند که می توانند موجب پیشتازی ایران اسلامی در بسیاری از عرصه های علمی باشند .

وی ادامه داد : عرصه فعالیت در جهاد دانشگاهی عرصه تلفیق تعهدوتخصص است و به مدد این روحیه والاست که پژوهشگران این نهاد  به عظمت و بزرگی و اعتلای کشور می اندیشند و با همین روحیه بر تمامی مشکلات پیش راه فائق آمده و عظمت و بزرگی خود را در این مسیر به رخ جهانیان می کشند .

دکتر حسین زاده تکریم دکتر آشتیانی را تکریم فضیلت ،بزرگ منشی ،خضوع ،خلوص ، دانایی و توانایی  دانست و گفت : تکریم دکتر آشتیانی تکریم یک نفر و یک شخص نیست هرچند همین موضوع هم ارزشمند است اما فراتر از آن تکریم این شهید بزرگوارراه علم و دانش ؛ تکریم منش های انسانی ،تکریم خستگی ناپذیری ،تکریم تلاش در راه آرمانهاست.

وی بر لزوم سرعت در تکثیر  الگو سازی های اینچنینن تاکید کرد و گفت : برای اینکه نسل جدید ما راه  خود را گم نکند نیاز دارد که از وجود با برکت چنین الگوهایی برخوردار باشد لذا هر چه سریعتر و هر چه پربارتر باید ابعاد و ویژگی های دانشمندان بزرگ و معاصری مانند دکتر کاظمی شناسایی و با برنامه هایی متناسب با ذائقه نسل جوان به این عزیزان عرضه شود .


نظر شما :