دوازدهمین دوره مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در آذربایجان غربی با معرفی تیم های برتر به کار خود پایان داد

۲۰ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۶ کد : ۶۶۰۹۶ فرهنگی
به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی؛ دوازدهمین دوره مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در آذربایجان غربی با معرفی تیم های برتر به کار خود پایان داد.
دوازدهمین دوره مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در آذربایجان غربی با معرفی تیم های برتر به کار خود پایان داد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی این مسابقات به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی  با شرکت 16 تیم از دانشگاههای استان  به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار شد و  اساتید و  اعضای هیات دانشگاهها داوری این دوره از مسابقات مناظرات دانشجویی را بر عهده داشتند.

چهار تیم  بصیرت، اویاز، عدالت گستران و خلاقان از دانشگاه های ارومیه و علمی کاربردی آذربایجان غربی به مرحله نیمه نهایی راه یافته بودند که پس از برگزاری مسابقات  فشرده دو روزه در نهایت تیم  بصیرت حائز رتبه برتر و تیم عدالت گستران و اویاز به ترتیب حائز رتبه دوم و سوم شدند.

در مرحله فینال این مناظرات تیم بصیرت به صورت مستقیم به مرحله کشوری راه یافت و تیم عدالت گستران پس از رقابت با یکی از تیمهای منطقه ای شمالغرب کشور در صورت برد به مسابقات کشوری اعزام خواهد شد.

همچنین تیم زوم از دانشگاه علوم پزشکی بعنوان تیم اخلاق این دوره از مناظرات با رای هیات داوران انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت.

دکتر افشار کبیری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی در اختتامیه این رویداد با اشاره یه اینکه سنگ بنای توسعه و نظم درجامعه گفتگو است اظهار کرد: برای رسیدن به همزیستی پیشرفت و توسعه نیازمند گفتگو هستیم.

وی با اشاره به اینکه صحبت کردن و گفتگو در دانشگاه وجامعه باید نهادینه و فرهنگسازی شود، تصریح کرد: جهاددانشگاهی بعنوان یک نهادعلمی بابرگزاری این مناظرات به سهم خود در نهادینه کردن فرهنگ مناظره و گفتگو بخوبی عمل کرده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینک در دانشگاه ۲نوع آموزش پنهان و آشکار داریم اظهار کرد:مناظره وگفتگو ازجمله برنامه های درسی پنهان است که سهم آن به مراتب بیشتر از برنامه درسی آشکاراست که بصورت روتین و واحد دانشگاهی در طول سال تحصیلی آموزش داده می شود.

دکتر کبیری افزود: برگزاری مناظره به ویژه در مراکز علمی و دانشگاهی موجب تقویت ایده یابی و مسئله محوری،  ارتقای اعتماد به‌ نفس و خودباوری و فرهنگ تحمل، مدارا و عقلانیت است.

وی ادامه داد: آموزش فرهنگ گفتگو و اخلاق مناظره صحیح، منطقی و علمی در میان دانشجویان از ضروریات دوران دانشجویی است که به کرات مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی های نقد و مناظره، کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی به عنوان یک نرم افزار اجتماعی و فرهنگی تاکید فرموده اند.

کبیری یاداورشد: در شرایطی قرار داریم که مناظره و گفت وگو نیاز اساسی جامعه است و اگر از نعمت گفتگو بی بهره باشیم و قدر ندانیم در واقع به جایگاه انسان بی تفاوت شده ایم.

وی خاطر نشان کرد: گفتگو با اخلاق مداری نیاز فعلی جامعه بویژه در جامعه دانشگاهی است و برگزاری مناظرات دانشجویی یک گام مهم در فرهنگ سازی گفتگو برپایه اخلاق است.

وی در پایان با تقدیر از جهاددانشگاهی بایت برگزاری رویدادهای وزین فرهنگی از جمله مسابقات مناظره در سطح دانشگاهها اظهار کرد: برگزاری موفقیت آمیز دوازده دوره مناظره دانشجویی در سطح دانشگاهها توسط جهاددانشگاهی، نشان از تاثیر و کارکرد مثبت جریان گفت و گوی اخلاقی، مستدل، منطقی و اثربخش بوده است و استقبال دانشجویان از این رویداد، نشان می‌دهد که دانشجویان، به عنوان موتور محرکه توسعه جامعه و آینده آن، ضرورت گفتگو را دریافتهاند و این مسابقات نیز به خوبی به نیاز به گفتگو پاسخ داده است.

این مناظرات با تقدیر از تیمهای برگزیده به کار خود پایان داد.


نظر شما :