همکاری های علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی و دنشگاه آزاد اسلامی در  آذربایجان غربی گسترش می یابد

۲۲ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۱ کد : ۶۴۷۶۵ پژوهشی
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی به همراه تعدادی از معاونین و مدیران این دانشگاه از قسمت های مختلف مجتمع پژوهشی جهاد دانشگاهی استان بازدید کردند .
همکاری های علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی و دنشگاه آزاد اسلامی در  آذربایجان غربی گسترش می یابد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان آذربایجان غربی دکتر ولیلو و هیات همراه از  شرکت های  مستقر درمرکز رشد ،آزمایشگاهها ،مرکز کشت بافت ، گلخانه های پژوهشی و باغ تحقیقاتی مجتمع جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی بازدید و با توضیحات  اعضای هیات علمی ،مدیران گروهها و کارشناسان با روند فعالیت های هر قسمت آشنا شدند .

در پایان این بازدید جلسه مشترک رییس دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه با رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و معاونین وی برگزار شد.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با تاکید برلزوم هم افزایی  نهادهای علمی و پژوهشی برای اعتلای هرچه بیشتر استان آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت : دانشگاه آزاد اسلامی و جهاد دانشگاهی  دو مجموعه مکمل یکدیگر هستند که می توانند به کمک و یاری همدیگر تلاش های مقرون به نتیجه ای برای اعتلای این استان انجام دهند .

وی اطلاع از تلاشهای یکدیگر را زمینه ساز  تکمیل این زنجیره برشمرد و گفت :با هم افزایی تلاش های جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد می توان توانایی علمی این دو نهاد را به تمامی استان تسری بخشید.

وی فعالیت ها و دستاوردهای بزرگ جهاد دانشگاهی در همه زمینه های علمی در واحد های دیگر جهاد دانشگاهی را پشتوانه  فعالیت های این نهاد برشمرد و گفت : جهاد دانشگاهی با شبکه سازی توانسته است از ظرفیت های واحدها و سازمانهای مختلف بهره ببرد.

دکتر رضا حسین زاده عمق دهی به فعالیت های برگزیده در واحد های جهاد دانشگاهی را مورد اشاره قرار داد و گفت : محصولات این عمق دهی و تعمیق بخشی به فعالیت ها در پیش روی واحد های جهاد دانشگاهی است و هر واحد می تواند  از آن برای اعتلای فعالیت های علمی استان خود استفاده نمایند .

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی فعالیت های شاخص بیوتکنولوژی در رویان جهاد دانشگاهی و پیشرفت های علمی شاخص در زمینه مطالعات سلول های بنیادی، تولید  مته های حفاری،ترن های شهری ،الکتروفیلترها ،صنایع معدنی ،سوپر جاذب ها و  تکنولوژی  شبیه سازی را از جمله دانش های بزرگ عمق بخشی شده در جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت : بواسطه  متصل بودن حلقه های جهاد دانشگاهی به هم دیگر این امکان و ظرفیت برای پشتیبانی از فعالیت های علمی و پژوهشی وجود دارد.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی پشتیبانی از توانا شدن دانشجویان دانشگاه آزاد را مورد اشاره قرار داد و گفت : جهاد دانشگاهی آماده است ظرفیت فرهنگی  پژوهشی،علمی  خود را برای حمایت از تواناتر شدن دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بکار گیرد.

دکتر ولیلو رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی در این نشست گفت :دانشگاه آزاد اسلامی و جهاد دانشگاهی مولود های انقلاب اسلامی اند که به کمک هم دیگر می توانند کمک های خوبی برای حل مسایل استان داشته باشند.

وی افزود: مجموعه های علمی زمانی می توانند حرف برای گفتن داشته باشند که بتوانند نیازهای استان را شناسایی و برطرف نمایند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی اقتصاد مرزی و بهره گیری از این ظرفیت و نیز احیای دریاچه ارومیه را ماموریت های بزرگ تعریف شده برای دانشگاه آزاد اسلامی استان برشمرد و گفت :هرچه قدر دو مجموعه توانمند تر شده و بیشتر در کنار هم قرار گرفته و  هم افزایی بیشتری داشته باشند موفقیت های استان و دست یابی به قله ها در دسترس تر خواهد بود .

دکتر ولیلو  با اشاره به افزایش بیست درصدی تعداد دانشجویان دانشگاههای  استان آذربایجان غربی گفت : تعداد دانشجویان این دانشگاه در واحد اومیه در سال جاری به 15 هزار نفر  در واحد استان به بالغ بر 33 هزار نفر رسیده است.

وی جذب نخبگان جوان،مهارت آموزی،پربارکردن تحصیلات تکمیلی،تجهیز و راه اندازی آزمایشگاههای مرجع،راه اندازی دوره های آموزشی تخصصی کوتاه مدت، کشت بافت و تولید محصولات و نهال های کشاورزی،و بهره گیری از فضا های فیزیکی را زمینه های مشترک برای همکاری بین دانشگاه آزاد و جهاد دانشگاهی در استان برشمرد .

در  ادامه این جلسه هر کدام از معاونین و مدیران طرفین طرح ها و پیشنهادات کاربردی و طرح های عملیاتی مورد علاقه را مطرح کردند .

در نهایت مقرر شد که ضمن برگزاری جلسات مستمر بین معاونت های مختلف دو طرح برگزیده به عنوان نمونه برای همکاری های مشترک در دستور کار اجرایی قرار گیرد .

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین جهاد انشگاهی و دانشگاه آزاد نیز بزودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.


نظر شما :