رییس پارک علم و فنآوری آذربایجان غربی تاکید کرد :حمایت ویژه از حرکت های علمی جهاد دانشگاهی استان

۲۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۰ کد : ۶۴۶۹۶ عمومی
رییس پارک علم و فنآوری استان آذربایجان غربی بر حمایت ویژه از حرکت های علمی جهاد دانشگاهی استان تاکید کرد.
رییس پارک علم و فنآوری آذربایجان غربی تاکید کرد :حمایت ویژه از حرکت های علمی جهاد دانشگاهی استان

 به گزارش روابط عمومی  جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی دکتر جواد نوری نیا صبح امروز با حضور در جهاد دانشگاهی استان با رییس این نهاد در استان  دیدار و طرفین به بحث و بررسی موارد مورد علاقه پرداختند.

دکتر نوری نیا در این جلسه گفت: ما در همه زمینه های علمی هماهنگی کامل داریم ، کارهای مشترک علمی مورد توجه طرفین از حمایت کامل پارک برخوردار است و هیچ فرقی نمی کند که نخبگان  استان از سوی کدام موسسه یا مرکز مورد حمایت قرار می گیرند تمام حرف ما اینست که  از نخبگان استان به نحو احسن حمایت شود.

دکتر نوری نیا با تاکید بر این که در انجام کارهای مشترک در زمینه های مختلف باید برخی عقب ماندگی های استان در مورد توجه قرار گرفته و در صدد پر کردن این خلا ها باشیم ادامه داد:تا زمانیکه عملکرد  جزیره ای و تکروی در مسایل علمی ملاک عمل باشد نمی توان به موفقیت های آتی رسید.

دکتر نوری نیا با بیان اینکه 160 شرکت در پارک علم و فناوری استان مستقر است . ادامه داد بهره گیری از ظرفیت های نهاد علمی و فعال جهاد دانشگاهی می تواند ظرفیت های عملی ما را در پذیرش تعداد بیشتری از شرکت ها و پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از نخبگان افزایش دهد .

رییس پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه در ارتقای  جایگاه علمی و عملی استان آذربایجان غربی باید هم افزایی های سازنده مورد تاکید و توجه قرار گیرد ادامه داد : ما و مجموعه جهاد دانشگاهی یک هدف  واحد داریم و در راه رسیدن به ان هدف باید با هماهنگی از ظرفیت های متقابل همدیگر بهره مند شویم .

دکتر رضا حسین زاده رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی  نیز در این جلسه گفت :جهاد دانشگاهی با ایجاد فضای تعاملی تبدیل دانائی به توانایی و خودباوری علمی پیوند دهنده تار و پود های پیشرفت های علمی کشور است .

حسین زاده با بیان اینکه  دستگاههای اجرایی و پیشرفت های علمی دو حلقه جداگانه اند که برای پیوند خوردن و اتصال احتیاج به یک حلقه واسطی با ظرفیت های بالا دارند که این ظرفیت به لحاظ قانونی و نیز توانایی های علمی و فنی و در جهاد دانشگاهی فراهم است و جهاد دانشگاهی می تواند به عنوان حلقه مفقوده میان دانشگاه و صنعت نقش موثری ایفا نماید.

وی ادامه داد : ذات فعالیت در نهادهایی که با قشر جوان و دانشجو و در عین حال مسایل  علمی سرو کار دارند   مطالبه گری است.

وی افزود :روحیه حاکم بر کلیه فعالیت های جهاد دانشگاهی  فعالیت های جهادی مبتنی بر موضوعات بر زمین مانده و مغفول افتاده است و با تاکید بر این مسیر است که  احساس تکلیف کرده و کمک به توسعه استان  در زمینه های مختلف را وظیفه خود می دانیم .


نظر شما :