همکاری های جهاد دانشگاهی و اداره کل استاندارد آذربایجان غربی گسترش می یابد

۰۳ آبان ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۶ کد : ۶۳۹۰۷ عمومی
 در نشست مشترک رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با مدیرکل استاندارد استان  راههای توسعه همکاری ها و همچنین اجرایی ساختن تفاهم نامه منعقده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همکاری های جهاد دانشگاهی و اداره کل استاندارد آذربایجان غربی گسترش می یابد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی  این دیدار که با حضور معاونین اداره کل استاندارد و جهاد دانشگاهی استان همراه بود طرفین  به گسترش روابط دو جانبه تاکید کردند .

رییس جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی  در این جلسه گفت : تلاش همکاران جهاد دانشگاهی  در حمایت  و توسعه فعالیت های دانش بنیان لستان بالاخص  در زمینه کشاورزی و فرآوری محصولات پایین دست آن و ایجاد ارزش افزوده بالا و جلوگیری از خام فروشی که مورد تاکید مقام عالی استان و نیز می باشد ستودنی است.

وی ادامه داد:  در راستای همین تاکیدات استاندار  محترم،  جهاد دانشگاهی افتخار دارد طرح پژوهشی «دستیابی به دانش فنی تولید کلرین E6 جهت استفاده در پرتودرمانی سرطان»  و طرح "تولید ترکیبات تروپان آلکالوئیدی هیوسیامین، اسکوپولامین و آتروپین از گیاه دارویی بذرالبنج در بیوراکتور" را از محل اعتبارات استانی را در دستور کار قرارداده است.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: تلاش ما در این راستاست که نتایج طرح های پژوهشی ما تکمیل کننده زنجیره شکل گرفته کشور برای خودکفایی و عدم وابستگی به وارادات این نوع محصولات و فرآورده ها باشد.

دکتر حسین زاده تاکید کرد :تمامی پروژه های پژوهشی واحد مانند تولید اسانس تام از گیاهان معطر، تولید روغن امگا 3 از ریزجلبک¬ها و همچنین تولید ماده فعال نوری کلرین e6 با هدف دستیابی به محصول نهایی و کاربردی و به منظور کسب دانش فنی افزایش مقیاس و تجاری سازی در دست انجام می باشد.

 رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی  یکی از رسالت های جهاد دانشگاهی در هر استانی را  راه اندازی مراکز خدمات تخصصی متناسب با پتانسیلها و نیازهای آن استان جهت رفع نیازهای آن حوزه تخصصی دانست و گفت : بر همین اساس مرکز خدمات تخصصی آنالیز مواد غذایی و شیمیایی به عنوان اولین و بزرگترین مرکز دارای مجوز استان در زمینه آنالیز مواد شیمیایی و مواد غذایی، آزمایشگاه همکار سازمان محیط زیست، همکار سازمان جهادکشاورزی، همکار گمرک و  معتمد سازمان استاندارد بوده و امسال ورود به شبکه  ملی آزمایشگاه راهبردی ستاد فناوری ریاست جمهوری، اخذ مجوز سازمان معاونت غذا و دارو به عنوان اولین آزمایشگاه تخصصی همکار سازمان معاونت غذا و دارو در استان آذربایجان غربی انجام گرفت.

وی ادامه داد : انجام 12 هزار آزمون  و سنجش  1555 مورد نمونه در این آزمایشگاه  در سال جاری صورت گرفته است .

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی واحد استان آذربایجان غربی ورود این نهاد به آزمونهای تخصصی را مورد اشاره قرارداد و گفت: ورود به این دسته آزمون ها از اهداف کلان سال جاریست که در این راستا نیز حرکت منسجم و موثری انجام گرفته که قابل مباهات است.

مدیرکل استاندارد استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن اظهار خرسندی از فعالیت های جهاد دانشگاهی  گفت : جهاد دانشگاهی از جمله مراکز و آزمایشگاههای مورد اعتماد اداره کل استاندارد است و به عنوان یک مرکز علمی فناور نقطه عطفی در جهت توسعه فعالیت های دانش بنیان استان به شمار می آید.

دکتر وحید موسی پور  ضمن ابراز رضایت از فعالیت های آزمایشگاهی و خدمات مرتبط با موضوع استاندارد  ادامه داد : تعداد و حجم مراجعات به آزمایشگاههای جهاد دانشگاهی نشان از جلب رضایت عمومی و نیز مرجع صدور مجوز دارد.

در ادامه این نشست در خصوص توسعه همکاری ها و راههای اجرایی ساختن تفاهم نامه منعقده  بحث و بررسی صورت گرفت

گفتنی است آزمایشگاه  جهاد دانشگاهی آزمایشگاه معتمد و مورد تایید  اداره کل استاندارد استان در بحث مواد غذایی ،آب آشامیدنی ،کمپوت و کنسرو می باشد.


نظر شما :