در جلسه دیدار  رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با  فرماندار ماکو بررسی شد ؛

راهکارهای توسعه فعالیت های جهاد دانشگاهی در شهرستان  ماکو

۰۴ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۸ کد : ۶۲۶۷۳ عمومی
راهکارهای توسعه  فعالیت های جهاد دانشگاهی در شهرستان ماکو  در نشست رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با فرماندار  ماکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
راهکارهای توسعه فعالیت های جهاد دانشگاهی در شهرستان  ماکو

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی دکتر رضا حسین زاده رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در این جلسه گفت : اساس فعالیت های جهاد دانشگاهی  توسعه فعالیت های نرم فرهنگی و توجه به فعالیت های زیربنایی فرهنگی در کلیه شئون است .

وی با شاره به برقراری رقابت نفس گیر اقتصادی بین مراکز آموزش خصوصی گفت : شان جهاد دانشگاهی بسیار بالاتر از آن است که  به رقابت های اقتصادی اینچنینی وارد شود از اینرو این نهاد در عمل ثابت کرده است اگر قرار است که آموزش را به عنوان یکی از بخش های فعالیتی خود داشته باشد آموزش متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی را مورد توجه قرار خواهد داد.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی  ظرفیت های بکر منطقه آزاد ماکو را مورد اشاره قرار داد و گفت : این منطقه ظرفیت های بسیار بالایی در ایجاد گلخانه های هیدرو پونیک ،توسعه فعالیت های آزمایشگاهی و خدمات پژوهشی و نیز توسعه آموزش های بین المللی دارد.

دکتر حسین زاده ادامه داد : همه این موارد از جمله ظرفیت های اصلی است که جهاد دانشگاهی دارای توانایی ها و  پتانسیل های ورود به این حوزه هاست و اعلام آمادگی کامل وجود دارد که در همه این زمینه ها ورود  وحضور داشته باشد .

رییس جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی  از اعلام آمادگی برای پوشش خبری و رسانه ای فعالیت های دولت در منطقه خبرداد و گفت : منطقه ماکو اقدامات عمرانی و اقدامات شایسته ای برای خدمت رسانی به مردم و شهروندان شده است که ایسنا به عنوان بازوی رسانه ای جهاد دانشگاهی آمادگی دارد در راستای جهاد تبیین گام های موثر و مفیدتری بردارد.

دکتر حسین زاده ادامه داد : مقابله با جنگ ترکیبی دشمن راهکارهای مقابله ای ترکیبی می طلبد  و ایسنا یکی از ابزارهای مفید و موثر برای مقابله با جنگ ترکیبی است.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی استقلال کشور در تولید علمی را یکی از مهمترین ارکان پیشرفت دانست و گفت : بزرگترین تو دهنی به دشمن از همین موضوع اتفاق می افتد که طرح ها و پروژه های ما در راستای استقلال کشور باشد.

نادر کاظمی فرماندار ماکو در این جلسه با بیان این مطلب که خود را عضوی از خانواده بزرگ جهاد دانشگاهی می داند بیان کرد :جهاد دانشگاهی خیرات و برکات بسیار زیادی برای کشور و نظام مقدس اسلامی داشته است و این خدمات و زحمات که مورد تایید مقام معظم رهبری است بر کسی پوشیده نیست.

کاظمی با بیان اینکه خدمات وزحمات دولت مردان  بروی دیدگان مردم قرار دارد گفت : بهترین ارزیابی کنننده و بهترین معیار سنجش برای ارزیابی این عملکرد مردم هستند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه وظیفه بسیار سنگینی در مقابل مردم و مسئولین دارند ادامه داد : در زمانه ای که کمپانی های رسانه ای و کشور های مخالف پیشرفت ایران به جنگ های رسانه ای و نرم روی آورده اند  دانشگاهها ،مراکز آموزشی و پژوهشی و در راس آنها جهاد دانشگاهی باید با عزم راسخ وارد عرصه شده و نسبت به  خنثی سازی توطئه های دشمن قدام کند .

کاظمی حرکت های فرهنگی را متمایز از کار چکشی و دستوری دانست و گفت :کلید واژه های مقام معظم رهبری در دوره های مختلف تحت عناوینی مثل ناتوی فرهنگی،ابتذال فرهنگی،تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی تا حد زیادی مسیر کار های فرهنگی را برای ما روشن می کند .

فرماندار ماکو در ادامه به فعالیت های عمرانی اتمام رسیده و جاری در منطقه آزاد ماکو اشاره کرده و با مروری  آماری به وضعیت این طرح ها از جهاد دانشگاهی خواست با پی گیری و نشست های متوالی زمینه توسعه فعالیت های خود را در این منطقه بیش از پیش فراهم سازد.

در ادامه این جلسه مقرر شد که برگزاری نشست بعدی در محل فرمانداری ماکو با رویکرد سه جانبه میان جهاد دانشگاهی،فرمانداری و منطقه آزاد ماکو در دستور کار قرار گرفته تا زمینه استقرار جهاد دانشگاهی در منطقه آزاد ماکو و توسعه فعالیت های این نهاد در این منطقه بیشتر فراهم شود .


نظر شما :