تاکید رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی بر رعایت عفاف و حجاب در کلیه مراکز خدماتی و آموزشی این نهاد

۲۰ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۱ کد : ۵۹۳۶۲ عمومی
در ادامه بازدیدهای دوره ای از مراکز آموزشی رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از مرکز آموزش جهاد دانشگاهی خوی  بازدید کرد.
تاکید رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی بر رعایت عفاف و حجاب در کلیه مراکز خدماتی و آموزشی این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی  دکتر رضا حسین زاده در جریان این بازدید گفت : رعایت عفاف و حجاب در همه مراکز آموزشی این نهاد در راس برنامه های فرهنگی قرار دارد.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف و رعایت آن در صدر  تاکیدات فرهنگی کشور است ادامه داد : تکلیف نهادی که  زیر پرچم آیه قرآن در حال فعالیت است  در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مشخص است.

دکتر حسین زاده جداسازی طبقات  تشکیل کلاسهای خانم ها و آقایان و ورودی های هر کدام از آنها در برخی مراکز ، جداسازی روزهای تشکیل کلاسهای خانم ها و آقایان ،پرهیز از تشکیل کلاسهای مختلط،استقرار تیم های تذکر زبانی،فضاسازی فرهنگی و تبلیغی در مراکز آموزشی ،توجیه مدرسان کلاسهای آموزشی برای تذکر به فراگیران  و اجرای برنامه های فرهنگی را از جمله اقدامات فرهنگی جهاد دانشگاهی در موضوع عفاف و حجاب عنوان کرد و تاکید کرد : کلیه همکاران جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به عنوان سفیران امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند با بیانی شیوا و منطقی از بروز هرگونه ناهنجاری احتمالی جلوگیری نمایند .

وی تاکید کرد معاونت فرهنگی واحد نیز با همراهی و همکاری مراکز آموزشی برنامه های متنوع و جذاب فرهنگی را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به تشکیل دایم جلسات کمیته عفاف و حجاب جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت : وضعیت کلیه مراکز آموزشی و همه بخش هایی که به نوعی با مراجعه عمومی سرو کار دارند به طور دایم در این کمیته رصد شده و راهنمایی های لازم برای بهتر شدن وضعیت خدمات و رعایت عفاف و حجاب  صادر می شود.

رییس جهاددانشگاهی بر انجام فعالیت های فرهنگی و ادامه دار  در مورد عفاف و حجاب را مورد تاکید قرار داد و گفت : آموزه های دینی و اخلاقی ما و سیره پیامبر بزرگوار اسلام و امامان معصوم  به ما تاکید می کند که در مورد پدیده عفاف و حجاب با درایت و طمانینه و سعه صدر حساسیت نشان داده و برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن برنامه ریزی منسجم داشته باشیم.

دکتر حسین زاده همچنین  در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم خودکفا شدن مراکز آموزشی از لحاظ درآمدی اشاره کرده و گفت : در شهرستانهای پر جمعیتی مانند خوی  انتظار بر اینست که تعداد افراد تحت پوشش  فعالیت های آموزشی جهاد دانشگاهی عدد قابل قبولی باشد همچنین در این شهرستانها انتظار است که مسئولین شهرستانی از فعالیت های مراکز جهاد دانشگاهی حمایت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه  جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برای توسعه فعالیت های دیگر خود به شهرستانها اعلام آمادگی می نماید گفت : به شرط فراهم شدن سایر شرایط از جمله فضا و امکانات  و استقبال مسئولین محلی  آمادگی داریم  خدمات پژوهشی خود را به شهرستاهای استان گسترش دهیم.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از آغاز فعالیت های بانک خون بند ناف در شهرستان خوی خبر داد و گفت:فعالیت های بانک خون بند ناف رویان و ایجاد شعبه اقماری استان در شهرستان خوی صورت پذیرفته است.

در ادامه این بازدید معاون آموزشی و مدیر امور مالی واحد  و مدیر مرکز آموزش خوی  بررسی آماری شعبه خوی را انجام داده و گزارشات آن را به رییس واحد ارائه کردند.


( ۱ )

نظر شما :