مراسم بزرگداشت مقام استاد در جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۹ کد : ۴۳۵۰۶ فرهنگی
مراسم بزرگداشت مقام استاد و تجلیل از اساتید و مدرسان مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.
مراسم بزرگداشت مقام استاد در  جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی دکتر رضا حسین زاده، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در این مراسم ضمن تبریک گرامیداشت هفته معلم به مدرسان و اساتید جهاد دانشگاهی استان، با اشاره به جایگاه و مقام والای معلم، معلمی را شغلی آمیخته با عشق و علاقه دانست و افزود: کار معلم فقط انتقال آگاهی، علم و دانش به فراگیران نیست چرا که اگر عشق و علاقه به تدریس و ایجاد ارتباط موثر در کلاس درس با فراگیران شکل نگیرد، انتقال دانش نیز انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: تذهیب نفس و تعلیم علم در کنار هم انسانیت را به تلاش دلسوزانه معلم بارور خواهد ساخت.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی تاکید کرد: انسان باید تا آخرین لحظه عمر به دنبال علم باشد چرا که جویای علم بودن انسان را پویا نگه می‌دارد و معلمان نیز باید همواره خود را به دانش روز مسلح کنند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های اساتید متعهد و متخصص جهادی مجموعه جهاد دانشگاهی استان این بزرگواران را مایه افتخار مجموعه دانست و افزود: اگر چه سختی ها و مشکلات بسیاری در مسیرکاری وجود دارد چنانچه این سختی ها را با رجوع به درون و انسانیت، صیقل دهیم، دست در دست هم پس از عبور از سختی ها خاطرات خوبی از همراهی و همدلی تک تک اعضای مجموعه به یادگار خواهد ماند.

دکتر محمد پورمحمود، سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان نیز ضمن تبریک هفته گرامیداشت معلم به اساتید و مدرسان جهاد دانشگاهی استان تدریس و معلمی را شغل شریفی دانست و با بیان اینک  طبیعتاً احیا و تکامل هر جامعه در سایه آموزش های معلم امکان پذیر است، گفت: هدف از تدریس تنها انتقال آموزه های علمی نیست بلکه نظام ارزشی، ساختاری و رفتاری معلم در رفتار فراگیران تاثیر گذار است.

پورمحمود خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جهاددانشگاهی مقرر شده است که معلمان و اساتید نیز در تصمیم گیری های مجموعه سهیم باشند لذا از مشارکت اساتید و ایده های آنها در جهت ارتقاء مجموعه استقبال می کنیم.

پورمحمود با بیان اینکه طی سال های اخیر به همت اساتید جهاد دانشگاهی، این مجموعه از بعد سنتی به سمت فعالیت های دانش بنیان حرکت کرده تا خلا اشتغال کشور را پر کند، یادآورشد: در سال های اخیر برای کمک به اقتصاد و فرهنگ و اشتغال کشور جهاد دانشگاهی به حوزه های دیگر از جمله حوزه پزشکی ورود پیدا کرده که در این راستا دوره های تخصصی و حرفه ای در مراکز کوتاه مدت جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه علاوه بر آموزشهای کوتاه مدت و علمی کاربردی،بعد جدیدی در راستای ایجاد اشتغال به آموزش های جهاد دانشگاهی اضافه شده است، گفت: هدف در طراحی و تدوین این دوره های تخصصی و علمی کاربردی کاهش فاصله بین اتصال فراگیر به بازار کار است.

همچنین دکتر شیوا حبیب زاده، رییس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه نیز ضمن تبریک این روز و آرزوی توفیق برای اساتید مجموعه، معلمی را فرصت و ماموریتی برای هدایت انسان از جهل و تاریکی به سمت آگاهی و روشنایی توصیف کرد و گفت: امید دارم همواره بتوانیم قدردان تلاشهای اساتید و معلمانی که در مسیر رشد علمی و آگاهی بخشی جامعه در تلاشند، باشیم.

در این مراسم از اساتید و مدرسان مراکز آموزشی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با تقدیم هدایا و لوح تقدیر قدردانی بعمل آمد.


نظر شما :